Hukuk Sekreterliği Dalı

Hukuk Sekreterliği Dalı

Tanımı:  Büro makinelerini kullanarak büro yönetimi, büro içi ve  dışı iletişimi sağlama, yöneticinin günlük  işlerini organize etme, belge hazırlama, dosyalama, dava dosyaları hazırlama, toplantı ve seyahat organize etme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

26.12.2012 3410

 

Hukuk Sekreterliği Dalı

 

Tanımı:  Büro makinelerini kullanarak büro yönetimi, büro içi ve  dışı iletişimi sağlama, yöneticinin günlük  işlerini organize etme, belge hazırlama, dosyalama, dava dosyaları hazırlama, toplantı ve seyahat organize etme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

 

Görevleri

 

  • İş yerinde iletişimi sağlamak.
  • Dosyalama ve arşivleme yapmak. 
  • Yazışma yapmak. 
  • İş programı hazırlamak ve uygulamak. 
  • Toplantı organizasyonu yapmak. 
  • Bilgisayarda dosya oluşturmak. 
  • Bilgisayarda yazı hazırlamak. 
  • Dava dosyalarının hazırlanmasına yardımcı olmak.

 

Çalışma Ortamı ve Koşulları

 

Sekreterlik mesleğinin uygulama alanı kapalı mekanlar olan bürolardır. Yapılacak işin özelliğine göre zaman zaman açık alanlarda da görev yaparlar.

 

İş Bulma İmkanları


Sekreterlik mesleğinin iş imkânları, iş alanlarının sayısı kadar geniştir. Sekreterler hemen hemen her iş alanının da iş bulma imkânına sahiptirler. İşletmeler hangi işi yaparlarsa yapsınlar işlerini büro ortamında yürütmektedirler. Bürolarda yazışmalardan makine kullanımına kadar birçok iş sekreterler tarafından yürütülmektedir. Ayrıca her ticari kuruluş, dosyalama ve arşivleme yapmak zorunda olduğundan bu işleri de sekreterler yapmaktadır.

 

Eğtim ve Kariyer İmkanları

 

Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı meslek yüksek okullarının ilgili bölümleri ile lisans düzeyinde Büro Yönetimi Öğretmenliği bölümlerinde bulunmaktadır. Kurumlar, başarılı gördükleri sekreter ve yönetici asistanlarını destekleyen bir takım eğitimler vererek daha fazla yetki ve sorumluluk üstlenmelerini sağlamaktadırlar.